Program i forma szkolenia

  1. Wprowadzenie do Scruma
    • czym jest zwinne podejście do wytwarzania oprogramowania (Agile Software Development)
    • empiryczność procesu
    • Scrumowe wartości
    • iteracje vs praca ciągła
  2. Praca w Scrumie
    • role
    • zdarzenia
    • artefakty
    • zarządzanie scenariuszami i zadaniami
    • prowadzenie efektywnych retrospekcji
  3. Zespół Deweloperski
    • budowa zespołu
    • współpraca
    • samoorganizowanie się
    • angażowanie klienta
    • Scrum a praktyki programistyczne
  4. Planowanie i szacowanie w Scrumie
    • szacowanie wielkości i pracochłonności wymagań
    • liczenie prędkości zespołu
    • określanie terminów i zakresów funkcjonalnych wdrożeń
  5. Wprowadzania Scruma w zespole i organizacji
    • nowe role w projekcie
    • zmiany organizacyjne
    • wprowadzanie zwinnych praktyk i procesów
  6. Zwinne procesy
    • role
    • iteracje vs praca ciągła
    • zarządzanie scenariuszami i zadaniami
    • retrospekcje
  7. Zwinny zespół
    • budowa zespołu
    • współpraca
    • samoorganizowanie się
    • angażowanie klienta
    • praktyki programistyczne
  8. Planowanie i szacowanie
    • szacowanie wielkości i pracochłonności wymagań
    • liczenie prędkości zespołu pracującego w Scrumie
    • Lead Time i WIP - planowanie w Kanbanie
    • określanie terminów i zakresów funkcjonalnych wdrożeń
  9. Transformacja zespołów
    • nowe role w projekcie
    • zmiany organizacyjne
    • wprowadzanie zwinnych praktyk i procesów
  10. Process Domain
    1. The Scrum Framework
    2. Scrum Theory and Principles
  11. Productivity Domain
    1. Cross-functional, Self-organizing Teams